De broeders van Pax et Bonum zingen op zondagen Gregoriaanse gezangen, Canciones en Bedevaartsliederen. Om dit tegenover elkaar staand en of zittend te kunnen zingen, zoals onder monniken gebruikelijk is, is een koormeubel nodig. Gekozen is voor een model naar een afbeelding in een Parijs Getijdenboek uit het eerste kwart van de 14e eeuw.

Tegelijkertijd is er gewerkt aan de totstandkoming van grotere koorboeken voor de broeders waaronder twee hele grote exemplaren voor op het koormeubel. Eén daarvan is verlucht. Het is op 15 september 2019 aan de Minderbroeders van Pax et Bonum geschonken door de heer van Gravendam en de Vrouwe van Dorestad.

Het koormeubel is gemaakt door meubelmaker Broeder Petrus van Bodegraven die ook de vergroting van de koorboeken voor zijn rekening heeft genomen. Broeder Johannes van de Niecope heeft een aantal folia in een Gotische lettertype geschreven. Het boek is verlucht door Broeder Johannes van Boskoop, icoonschilder. Allen zijn leden van de Vereniging Pax et Bonum. Meester-schoenmaker Patrick van Alfen heeft de afbeelding en de letters in de leren omslag gestanst.

Blader hieronder door het koorboek